بررسي راه‌های ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه

ليلا كلانتری:


جلوگيری از محدودشدن رشته‌های ‌قرآنی از عوامل افزايش جذب قرآن‌آموزان است


یزد"فاطمه نیکو نژاد خبرنگاریزدفردا "نمايندگی مهد قرآن ياسين يزد: استفاده از ابزارهای واسطه‌ای برای انتقال مفاهيم و معارف قرآنی از محدودشدن رشته‌های علوم‌‌قرآنی جهت افزايش جذب قرآن‌آموزان مؤثر است.

«ليلا كلانتری»، يكی از مدرسان مهد قرآن ياسين استان يزد در گفت‌وگو با خبرگزاری يزد فردا در رابطه با راه‌های ايجاد انس با قرآن گفت: ايجاد جاذبه‌های قرآنی و تدريس قرآن با روش‌های مدرن با استفاده از مدرسان مجرب و مبتكر می‌تواند يكی از راه‌های انس با قرآن و تقرب به پروردگار باشد.

ليلا كلانتری:بيش‌از همه متوليان قرآنی با اخلاق و رفتار خوب در جامعه می‌توانند عموم مردم را با اجرای طرح‌های نوين جذب كنند البته طرح‌های نوين تدريس قرآن در مؤسسات به شرطی خوب هستند كه به صورت عجولانه اجرا نشود

وی در ادامه كه يكی از حافظان قرآن است در پاسخ به اين سؤال كه برای ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه چه كارهايی می‌توان انجام داد، بيان كرد: گسترش و ترويج برنامه‌های قرآنی در ميان تمام اقشار مختلف جامعه با گسترش مؤسسات و مراكز آموزشی قرآنی و تبليغات می‌توانند در اين راه نقش مؤثری داشته باشد.

اين مربی قرآن در اين راه متوليان قرآنی را مؤثر دانست و افزود: بيش‌از همه متوليان قرآنی با اخلاق و رفتار خوب در جامعه می‌توانند عموم مردم را با اجرای طرح‌های نوين جذب كنند البته طرح‌های نوين تدريس قرآن در مؤسسات به شرطی خوب هستند كه به صورت عجولانه اجرا نشود.

وی با اشاره به نحوه ارتقای سطح توانمندی‌های علمی اساتيد در مراكز قرآنی اظهار كرد: بايد در آموزش زبان قرآن نيز از متخصصان و افراد آشنا به زبان عربی و آگاه به ادبيات عرب استفاده شود تا مطالب دقيق و تحقيق شده‌ای به اطلاعات قرآن‌آموزان اضافه كنيم.

كلانتری ادامه داد: فعاليت‌های قرآنی ابزارهای واسطه‌ای هستند كه انتقال مفاهيم، معارف و تفكرات قرآنی را به گيرنده آنها در جامعه و مراكز قرآنی به قرآن‌آموزان محيا می‌كند.

وی در پايان راز موفقيت مؤسسات و مراكز قرآنی را ايجاد فضايی مناسب و جذاب آموزشی، استفاده از مربيان مجرب و باانگيزه، بهره‌گيری از وسايل كمك آموزشی، ايجاد انگيزه در مخاطب و از همه مهمتر داشتن اخلاص و همچنين برخورد مناسب قرآنی با مخاطبان و مراجعان عنوان كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا